De Purpose Day award

Wie verdient de Purpose Day Award 2022?

De Purpose Day Award is een aanmoedigingsprijs voor het bedrijf met de meeste purpose, impact, moed én succes van 2022.

Op 15 december 2022 wordt voor de zevende keer de Purpose Day Award uitgereikt. De winnaar krijgt 25.000 euro aan consultancy van Purpose Day Strategies, het consultancy bureau dat verbonden is aan Purpose Day.

Nomineren van bedrijven die de Award verdienen kan tot 10 december 2022 via het formulier onderaan de pagina of door een e-mail te sturen naar [email protected].

De aanmelder van het winnende bedrijf ontvangt een ticket voor Purpose Day XL (t.w.v. 350 EUR).

Purpose Award

Ken jij het bedrijf dat de Purpose Day Award 2022 verdient?

Nomineer deze voor 10 december 2022 en maak kans op een gratis ticket voor Purpose Day XL: The Road to Net Positive.

    WINNAAR VAN DE PURPOSE DAY AWARD 2022: LIGHTYEAR!

    De winnaar van de
    Purpose Day Award 2022:
    Lightyear

    WINNAAR VAN DE PURPOSE DAY AWARD 2022: LIGHTYEAR!

    De winnaar van de
    Purpose Day Award 2022:
    Lightyear

    Elk jaar reiken we de Purpose Day Award uit aan een veelbelovend purpose gedreven bedrijf dat met een heldere purpose zaken doet, impact heeft, levensbestendig is en vooral de moed heeft om nieuwe wegen in te slaan.

    Dit jaar verheugt het ons om de prijs aan Lightyear te mogen uitreiken. ‘Clean mobility for everyone, everywhere’, dat is de impact die ze nastreven bij Lightyear. Voorbij electrificatie, streven ze naar schone mobiliteit, met zonne-energie als oplossing voor het overvraagde electricitietsnetwerk. Een auto beschouwen als een zichzelf opladende batterij die avonds je wasmachine laat draaien. Dat is visie, volgens de jury. De jury met oud winnaars Yumeko en The Dutch Weed Burger prijzen ook de moed van Lightyear, om in een competitieve markt als automotive het aan te durven dit gewaagde idee te lanceren. En daarnaast dat purpose niet alleen in het product zit, maar als DNA in de heel organisatie verankert is, van HR to alle strategische keuzes. Onze waardering gaat ook uit naar CONO Kaasmakers, Oxious (Best for the world 2022 B Corp), Arte keukenbladen en projecten, EMMA Safety Footwear en #burggroup. Zij waren de andere 5 genomineerden. We willen hen complimenteren met het koploperschap dat zij hebben getoond het afgelopen jaar. Uiteindelijk is purpose geen wedstrijd, maar een gezamenlijke transitie.

    Purpose award

    De award wordt jaarlijks uitgereikt en heeft als doel erkenning geven aan een veelbelovende purpose-volle onderneming.

    Purpose

    Wat is de bijdrage van de onderneming aan een maatschappelijke uitdaging?

    Impact

    Hoe groot is je maatschappelijke impact nu en welke impact verwacht je in de toekomst te hebben?

    Moed

    Hoeveel moed toont de onderneming om zijn bestaansrecht te claimen Moed in de zin van: doorzettingsvermogen, flexibiliteit en risicobereidheid.

    Succes

    Zijn de eerste stappen van succes aantoonbaar?

    Volg onze (purpose) journey!

    Wie verdient de Purpose Day Award 2024?

    Help ons beslissen! Laat ons weten welk bedrijf volgens jou de Purpose Day Award 2024 verdient.

      2021 - Yumeko

      Yumeko breekt een lans voor het gebruik van bio katoen. Naast een eigen collectie beddengoed van bio katoen, voelt ze de verantwoordelijkheid om de hele productieketen deze omslag te laten maken.

      2020 - Koninklijke Auping

      Koninklijke Auping waar Jan-Joost Bosman en zijn team de moed hebben gehad - ondanks een stevige competitieve concurrentie - een volledig circulair matras op de markt te brengen.

      2019 - Verstegen Specerijen

      Verstegen Specerijen, het bedrijf van Michel Driessen dat een optimaal beleid voert naar de toeleveranciers, een waardig bestaan voor de boeren en hun gezinnen wereldwijd.

      2018 - Stegeman

      Stegeman waar Remco Kok met zijn team de moed had om een 160 jaar oude strategie om te buigen voor een 50% vegetarische productlijn.

      2017 - CRDL Cradle

      CRDL Cradle - een muziekinstrument dat door aanraking zo nauw contact mogelijk maakt met mensen die moeite hebben met communicatie zoals bij dementie.

      2016 - The Dutch Weed Burger

      Mark Kulsdom met zijn The Dutch Weed Burger. Zijn bedrijf is onlangs onderdeel geworden van het wereldwijde Live Kindly Collective.

      Volg onze (purpose) journey!